A Bioware újabb érdekes részleteket árult el a készülőben lévő siker RPG-je, a Mass Effect 3 kapcsán.

Brenon Holmes elmondta, hogy a Dead Space-ből kölcsönzött elemekkel próbálkozik a BioWare. Ami felkeltette az érdeklődésüket az az, ahogy a Dead Space-ben az interfész teljesen belesimul a környezetbe. Holmes elmondása szerint jelenleg ők is egy hasonló, játéktérbe ágyazott felülettel kísérleteznek. Amit biztos nem implementálnak, az a Dead Space életerő kijelzője, ugyanis a Mass Effect fedezékrendszerével kombinálva komoly bonyodalmat okozna.

A legnagyobb kihívás jelenleg a játék kapcsán az, hogy hogyan lehetne az ellenfelek sziluettje alapján könnyebben azonosítani az egyes fajokat, a ME2 kapcsán ezzel nem elégedett a BioWare. A cél most az, hogy a harmadik részben a lehető legkönnyebben lehessen beazonosítani az ellenfeleket.