A Bioware játékmenet tervezői, Christina Norman és Corey Gaspur a CVG-nek adott interjújukban azokról a változásokról beszélt, melyek a Mass Effect 3 harcrendszerét jellemzik majd.

Norman szerint a Bioware a harmadik részben inkább a helyezkedésre fókuszál, semmint arra, hogy menj előre és lőj eszetlenül, miközben használod a képességeidet. Ahhoz, hogy ez  megvalósulhasson, az ellenfelet jobb AI-val vértezték fel, ezáltal koordináltabb módon törhetnek az életünkre. Norman a sakktáblát hozta hasonlatnak, ahhoz az összes résztvevő össze is dolgozhat, ugyanakkor az egyes bábuk külön-külön is interakcióba léphetnek az ellenséggel, és ráadásul másmilyen módon. Mindez egy nagyobb kihívást jelentő játékélményhez vezet, mondta Norman. “Nem csupán arról van szó, hogy a játék nehezebb az Insanity fokozaton, hanem arról, hogy másképp is működik magasabb nehézségi fokon.”

Kíváncsian várjuk.