A jelenlegi és az újgenerációs konzolokra egyaránt megjelenik a Middle Earth: Shadow of Mordor, csak azzal az óriási különbséggel, hogy a Nemezis-rendszert az előbbiből úgy, ahogy van, kihagyják.

Minderről az IGN-nek nyilatkozott Michael de Plater, a Monolith dizájnere, aki elmondta, hogy nem csak a grafikában lesz különbség az Xbox One és PS4 javára a játékban, hanem bizony a játék lényegét adó Nemezis-rendszer csak ezekben a változatokban lesz megtalálható.

Ennek lényege, hogy a karakterek megjegyzik interakcióinkat, s valós időben lehet tetteiket befolyásolni attól függően, hogy mi hogyan bánunk velük. Saját emlékezetük lesz, külön fejlődnek, s mindez egy rendkívül bonyolult rendszert alkot majd, mely különösen erőforrásigényes, s ezzel bizony az Xbox 360 és PS3 hardvere nem tud megbírkózni.

A különböző generációkon a játék tartalma és története ugyanaz lesz, nem lesz tehát különbség, csak a mesterséges intelligencia lesz lebutítva a jelenlegi konzolokon.