Nagyon sokan felháborodtak azon, hogy az Alan Wake tavalyi megjelenése óta sem jelent meg a játék más platformra, a konzolok közül a PS3 (is) maradt ki. A Remedy elmondj, miért.

 A fejlesztés közben sok PC-s dörzsölgette a tenyerét, és invesztált konfigurációjának fejlesztésébe az Alan Wake miatt, aztán csalódva vették tudomásul, hogy ebből a szórásból ők kimaradnak. Azonban a PS3 tulajok is irígykedve nézték végig, hogy a játék végül csak Xbox 360-ra jelent meg.

Markus Maki, a Remedy egyik fejlesztője úgy nyilatkozott, hogy komoly üzleti, de elsősorban technológiai okok vezettek oda, hogy a játék csak Microsoft konzolon jött ki. Ezen túl egyúttal beismerte, hogy a Remedy azt preferálja, ha egyszerre csak egy dologra kell koncentrálni, többek között ezért sem kapott multiplayer módot a játék. Azaz, nem mertek belevágni egy másik platformos fejlesztésbe.

Amikor a Microsoft mellett döntöttek, a nagy technológiai kockázatot, a PS3-as fejlesztést kizárták, s végül a technológiai kockázatból üzleti kockázat lett. Még sokáig vacilláltak azon, hogy több platformra is elkészüljön a játék, sőt, majdnem licenszelték is az Unreal Engine 3-at, árulta el Maki. Az ok, amiért nem tették meg az volt, hogy nem akartak egy olyan külső motorral elkészíteni egy multiplatform játékot, amíg azzal a motorral más már nem bizonyított ugyanilyen játék esetében. A történet végén elmondható, hogy később ezt kicsit bánták, de összességében elégedettek voltak az Alan Wake technológiával.