A Sony a héten tette közzé negyedéves pénzügyi jelentését, amiből megtudtuk, hogy a PlayStation 4 nagyon jól fogy, várakozáson felül. Ennek ellenére a vállalat elmondása szerint a jövőben a felhasználói bázisra koncentrálnak. 

Egy befektetői kérdésre az egyik Sony-vezető árulta el, hogy a játékos üzletága bevételének több mint a felét a PlayStation Network-ön generálja. Korábban a B2B értékesítési modell volt a domináns a cégnél (fizikai adahordozó disztribúciója a kereskedőknek), azonban ez megváltozott, és most már közvetlen a végfelhasználóknak adnak el inkább.

A hardver fontos, de ennél is fontosabb a cég számára a felhasználók száma: havi átlagos felhasználói szám, PS Plus-előfizetők száma, mennyi időt töltenek a konzollal, stb. A hangsúly a hardver felől a felhasznlókra tevődik át.

Ez a hozzáállás meglehetősen elterjedt az iparágban: míg a Sony rendszeresen közzéteszi hardvereladásait, addig a Microsot, az Activision Blizzard és az Electronic Arts átállt az olyan mutatók közzétételére, mint a havi aktív felhasználók száma, vagy egy bizonyos játékkal átlagosan eltöltött idő.