A tavalyi év utolsó negyedévében már nem a klasszikus lemezes formátumban vásárolták a legtöbb játékot az Egyesült Államokban, derült ki az NPD friss jelentéséből. A vészharangot nem kell azért még meghúzni. Az NPD Group jelentése szerint 1,64 milliárd dollárt költöttek a játékosok az üzleteken kívül, ami alatt a használt játékokat, a játék bérlést, az előfizetéseket, a digitális letöltéseket és a közösségi játékokat, a mobil játékokat és a kiegészítőket kell érteni. Ezzel szemben, a klasszikus, dobozos formában vásárolt új játékok által generált bevétel 1,3 milliárd dollárra rúgott.

Ami a hardvereket és a kiegészítőket illeti, a teljes videojáték ipari költés 4,2 milliárd dollárra rúgott, ami 11%-os visszaesés 2010 harmadik negyedévével szemben, amit az NPD a fizikai formában terjesztett játékok gyengébb szereplésének köszönhető.

Mielőtt bárki temetni kezdi a klasszikus értékesítést, jó ha figyelembe veszi azt is, hogy még mindig a válság közepén vagyunk, s ez igaz az Egyesült Államokra is, illetve arról sem kell megfeledkezni, hogy a retail csatornával szemben legalább hat-hét másik értékesítési csatorna áll, így semmiképp nem nevezhető ez egyenlő felek küzdelmének.