Annak ellenére, hogy a Rise of the Tomb Raider nem fogyott jól megjelenése első hetében, a Microsoft és a Square Enix is elégedett a számokkal. Ez lenne csak a látszat? 

A VGChartz felmérése szerint megjelenése első hetében a játékból 301,028 darabot vittek haza dobozos formában, ami semmiképp nem nevezhető kiemelkedőnek, de még csak jónak sem. A legtöbbet természetesen Xbox One-ra vették, közel 230 ezret, a maradék pedig Xbox 360-ra kelt el.

Természetesen tovbbi példányok fogyhattak a Tomb Raider-csomagok megvásárlásával, azonban még így is alacsonynak mondható ez a szám. A 2013-ban megjelent Tomb Raider a mai napig 6 millió példányban fogyott el, s ezzel a számmal nem volt kibékülve a játékot kiadó Square Enix, így joggal merülhet fel a kérdés, hogy a Rise of the Tomb Raider mostani teljesítményét vajon milyennek látják.

A játék vezető fejlesztője a napokban elárulta, hogy mind a Square Enix, mind pedig a Microsoft elégedett a számokkal, aggodalomra semmi ok sincs.

Azt azonban senki ne felejtse el, hogy a Microsoft nagyon súlyos dollármilliókat fizethetett a Square Enixnek azért, hogy a játék ideiglenesen Xbox-exkluzív legyen, köztudottan a PS4-es változat csak egy év múlva jelenik meg. Az pedig kérdéses, hogy vajon ez a befektetés megérte-e a redmondi cégnek.