Kétségkívül az utóbbi évek egyik leginkább terjedő üzleti modellje a videojátékok frontján az ingyenesen játszható, azaz free-to-play modell, melyben sokan látják a jövőt a hagyományos teljes árú játékokkal szemben.

Nem mindenki gondolja azonban így, példának okáért a Syndicate játékot készítő Starbreeze nem osztja ezt a nézőpontot.  Mikael Nermark, a csapat vezetője emígy nyilatkozott erről:

Soha nem fogunk free-to-play játékokat készíteni, mert túl költségesnek és nehéznek tartjuk azok fenntartását. A mi célunk a cheap-to-play modell megalkotása.

Azt, hogy ezalatt mit ért pontosan, már nem fejtette ki, de mint a neve is elárulja, a cél az olcsó játékok bevezetésre a piacra. Természetesen ez nem lenne elég, hogy a fejlesztési költségeket visszahozza, pláne nem, hogy profitot is termeljen, ezért a játékon belüli ún. mikrotranzakciókra (pénzért vásárolható tárgyak, életerő, fegyverek, fejlesztések stb.) a jövőben is szükség lesz.

Ilyen játék például a csapat gondozásában jelenleg is készülő Cold Mercury.