A The Outer Worlds társdirektorai a GamesRadar munkatársával beszélgetve érdekes dolgokat árultak el a játékkal kapcsolatban. Többek között azt is, hogy az nem lesz egy 100 órás epikus cím.

Leonard Boyarski és Tim Cain osztotta meg a napokban azt, hogy a játék hogy is készült, és mi az ambíciójuk azzal kapcsolatban. Kiemelték, hogy a The Outer Worlds egy kis csapat munkája, aminek az élén a szóban forgó két fejlesztő állt, és akik nem mellesleg az eredeti Fallout-ot készítették.

Első körben a bejárható térképről beszéltek. Mivel játékuk egy űrben játszódó sci-fi RPG, amiben a főszereplő egy űrhős, aki ide-oda repked, a játéknak különböző helyszínei lesznek, és nem pedig egyetlen, nagy térképet kell bebarangolni.

Boyarski és Cain elárulták, hogy a játék már két éve elejétől a végéig játszható állapotban volt, és azt Cain már legalább 15-ször végigjátszott. Azonban az egésznek egy polírozott egységgé kellett összeállnia, főként a játék ambiciózus mechanikájának köszönhetően, melyben a döntéseknek komoly következményei vannak.

És hogy miért sem lesz a The Outer World rendkívül hosszú játék? Mert nem akarták a készítői telepakolni   véletlenszerű tartalommal, apróbb feladatokkal. Ehelyett olyan játékot alkottak, ami fokozottan szórakoztató, kisebb területen játszódik és rövidebb ideig tart, azonban amint a végére ér valaki, egyből úgy érezze, hogy újból kell kezdenie, és más döntéseket hozni a játékban más és más következményekkel. Ellentétben a tényleg nagyon hosszú játékokkal, amiknek a végén a játékos úgy érzi, hogy várnia kell vagy fél évet, hogy újból neki tudjon állni.

A The Outer Worlds október 25-én jelenik meg PC, Xbox One és PlayStation 4 platformokra.