A Valve egyelőre nem tervezi a hétéves Source Engine lecserélést, jelentette be a cég elnöke, Gabe Newell. Ehelyett inkább frissítéseket és javításokat alkalmaznak.

A Valve hét éve ugyanazt a motort használja játékaihoz, s nem is tervezik a közeljövőben azt lecserélni. “Megvannak a határozott előnyei annak, ha már egy bevált és kiforrott motort használ valaki, mintsem a nulláról kezdeni a programozást” – magyarázta Newell. “Úgy gondolom, hogy az a modell, amit mi alkalmazunk a motorral kapcsolatban, meglehetősen jól bevált az elmúlt években.” Newell kizárta azt, hogy harcba szálljon a Valve az Epic Games Unreal Engine-jével, már ami egy licensz háborút illeti.

“Nagyon örülünk annak, ha egy másik stúdió a mi motorunkat használja, de mi nem lépünk ki a piacra és izmozunk, mint ahogy az Epic csinálja” – utalt arra a gyakorlatra Newell, amit az Epic előszeretettel alkalmaz az Unreal Engine-nel, nevezetesen, hogy úton-útfélen próbálja eladni más stúdióknak.

Néhányan már használták a Source Engine-t, s néhányan még fogják is, pláne, hogy már van PS3-as verziónk is belőle. A motor még 2004-ben debütált, s azóta a Valve az összes nagy címéhez ezt használja, beleértve a legfrissebb játékát, a Portal 2-t is.