Nem árulunk el titkot azzal, hogy minden évben a karácsonyi szezon a legerősebb a videojáték értékesítések terén is, s idénre a Modern Warfare 3-at jósolják a nagy befutónak.

Az Egyesült Államokban a Nielsen készített egy felmérést, melyben azt kérdezték meg az emberektől, hogy melyik öt játékot vennék meg az ünnepek közeledtével, ha lenne rá pénzünk, illetve ha van rá pénzük. A kérdőív, melyet augusztus 21. és szeptember 17. között vettek fel, egy húszas lista formájában csúcsosodott ki. A lista élén a Call of Duty: Modern Warfare 3 áll, a lista több résztvevőjét nem magyarázzuk, minden fontos információt láttok róla.

Ami még érdekesebbé teszi ezt az egészet, az az, hogy Nielsen készíttetett egy célzottabb kutatást is az egyik leányvállalatával, melyben a lista élén szereplő játékokról kerestek további információkat. A felmérés során 417 millió (!) internetes csevegést, fórum bejegyzést néztek át (természetesen nem manuálisan), s míg az Assassin’s Creed: Revelations-t a multiplayer szóval emlegették a legtöbbször, a Modern Warfare 3 esetén a Hardened Edition, míg a Batman: Arkham City esetén az ellenfelek volt a hívó szó.

Íme a húszas lista (zárójelben a szavazati arány)

1. Call of Duty: Modern Warfare 3 – 27 százalék
2. Gears of War 3 – 19 százalék
3. Madden NFL 12 – 19 százalék
4. Assassin’s Creed: Revelations – 17 százalék
5. Batman: Arkham City – 15 százalék
6. The Legend of Zelda: Skyward Sword – 14 százalék
7. Battlefield 3 – 12 százalék
8. Just Dance 3 – 12 százalék
9. NBA 2K12 – 9 százalék
10. Need for Speed: The Run – 9 százalék
11. Uncharted 3: Drake’s Deception – 9 százalék
12. Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games – 8 százalék
13. Lego Harry Potter: Years 5-7 – 8 százalék
14. FIFA Soccer 12 – 8 százalék
15. The Elder Scrolls V: Skyrim – 8 százalék
16. Dead Island – 7 százalék
17. Kinect Sports: Season 2 – 6 százalék
18. Resistance 3 – 4 százalék
19. Dance Central 2 – 4 százalék
20. Deus Ex: Human Revolution – 3 százalék