Jellemző tendencia, hogy egy új konzol megjelenése előtt mindenki a hardverről pletykál, találgat, majd jön a leleplezés , s az emberek összevetik a két nagy riválist, mi is lapul a motorháztető alatt. Az Xbox One vezető tervezője azt állítja, ennek semmi értelme.

Papíron, ha pusztán a hardver adatokat vetjük össze, akkor a PlayStation 4 erősebbnek tűnhet, mint az Xbox One, azonban senkinek nincs arról fogalma, hogy a gyakorlatban ez hogyan is befolyásolja majd a teljesítményt. Éppen ezért, Albert Penello teljesen értelmetlennek tartja az ilyen összehasonlítást.

A gond az, hogy a Sony eldöntötte, hogy közzétesz egy rakat számot, melyeknek bizonyos értelemben semmi jelentősége nincs. Nem 1990-et írunk, amikor arról szólt a dolog, hogy egy rendszer 16 vagy 32 bites.

Az OXM-nek adott nyilatkozatában Panello tovább kritizálta a Sony-t:

Valójában nem csinálnak mást, mint azt hirdetik, hogy mennyire büszkék a dobozos alkatrészeikre. A mi embereink azonban ehelyett azt mondják, hogy minden egyes alkatrészünket finomhangolták az optimális teljesítmény érdekében.

Panello kijelentette, hogy az Xbox One elképesztően jó lesz, csakúgy, mint az arra készülő játékok is. Szerinte az emberek olyan dolgokról vitatkoznak, amiről fogalmuk sincs. Egyikük sem egy Nick Baker (Xbox főmérnök), én sem vagyok Mark Cerny (a PS4 vezető architektúra mérnöke), így egyáltalán nem értem, hogy egyáltalán miért beszélünk ilyenekről.