Az Operation Flashpoint: Red River új stílussal tér vissza, de alapjai megmaradnak: egy military szimulátorról van szó, és semmiképp nem egy eszetlenül kaszabolós, intenzív FPS-ről.

A franchise korábbi rajongói biztosan nem örülnek annak, amit Sien Lenton mondott a játékról, nevezetesen, hogy az alapokhoz nem nyúlnak hozzá, azonban olyan újításokat fejlesztenek a játékba, mellyel szélesebb rajongói bázist építhetnek ki, azaz, a játékot popularizálják.

A játékmenet gyakorlatilag az előző rész, a Dragon Rising ívét követi, ahol egy hatalmas háborúban, intenzívebb és kevésbé dinamikus harcokban kell résztvennie a játékosnak egy kis egység élén. A játék helyszíne Tadzsikisztán, a Vakhsh folyó partja, s az ellenfelek továbbra is a kínaiak és az amerikaiak lesznek.

Ami viszont változik a játékban, az annak felépítése. Bár még most is óriási területeket lehet bejárni, akár gyalog, akár járművel, a területek sokkal változatosabbak lesznek. A játék kezdetén olyan helyszínekre juthatunk el, melyek szinte mindegyik népszerű FPS-ben megjelennek: városi környezet, rengeteg robbanással és intenzív harcokkal. A történet előrehaladtával, s a frontvonal dél felé haladásával megváltozik a terep, s ezek a jelenetek lesznek leginkább ismerősek a korábbi részből. Másképp szólva, itt jelentkeznek majd a klasszikus Operation Flashpoint stílusjegyek.

A játék második szakaszában jön a nyílt terep, mezők, hatalmas dombos területek és kis falvak kerülnek utunkba, a végjátékban pedig hatalmas hegyek gerincein kell kommandózni, egy gátat megsemmisíteni, s hegyi városokat ostromolni. Azonban nem csak a táj, hanem a küldetések is megváltoznak, a katonák szinte végig beszélgetnek egymással, s minél több időt töltünk a frontvonalon, a felszerelésünk is egyre viharvertebbé válik.

A játékban négy kaszt szerepel (gépfegyveres, felderítő, gránát vetős és gépágyús), melyek mindegyik azonos alapfegyverrel rendelkezik, de a kiegészítő felszereléseik és képességeik eltérnek. A kampány során tapasztalati pontokat lehet gyűjteni, azonban, hogy ez mennyire kap hangsúlyos szerepet a játékban, még nem lehet tudni.

Talán a legnagyobb átalakításon a parancskiosztó menü megy keresztül, többé már nem kell három-négy menün keresztülhámozni magunkat, amíg a megfelelő parancsot ki tudjuk adni. A tapasztalt OF játékosok minden segítséget kikapcsolhatnak, s ezáltal a lehető legélethűbb módon játszhatják a játékot, azonban aki ezzel nem kíván élni, háromféle segítség közül választhat. Amennyiben ellenfelünk távol helyezkedik el, a célkereszt lelassul, a közepes távolságban elhelyezkedő ellenfelek esetében a vállhoz kapott fegyverrel jobban célozhatunk, s a közelharcnál a gép be is fogja helyettünk a célpontot, így már igazán nem lesz nehéz dolgunk. A játékot sokan realizmusa miatt kedvelték meg, így ezen segítségek használata talán pont a játék méregfogát húzza ki, így nem javasolt, csak a nagyon kezdőknek.

A multiplayer módban sajnos nem lesz versus mód, csak a kooperatív móka lesz elérhető. Ennek oka nem más, mint az, hogy a Codemasters arra hivatkozik, hogy tiszteletben kell tartani az aktuálpolitikai konfliktusokat, s példának a Medal of Honort hozta fel, amiben tálib felkelőkkel lehetett amerikai katonákat gyilkolni. Csak épp azt felejtették el, hogy a Red River egy kitalált konfliktust helyez a játék középpontjába.

Az előzetes információk alapján az Operation Flashpoint rendkívül ígéretesnek tűnik, s bár rétegjátékról van szó, vélhetően az új fejlődésrendszer, az intezívebb környezet, a kisebb-nagyobb játékmenet újítások, na és persze a realizmus nyerő egyveleget alkotnak majd szélesebb körben is.