Randy Pitchford, a Gearbox fejese keményen kritizálta egy az EDGE-nek adott interjújában a kiadókat és fejlesztőket, a sokszor szükségtelen multiplayer mód miatt.

Pitchford szerint a multiplayer mód egy játékba történő szuszakolása sokszor egyáltalán nem is illik az adott játék koncepciójába, csupán azért kerül bele, hogy még több profitot érjen el vele a kiadó. “Ennek az az oka, hogy rájönnek, hogy a legnagyobb kasszasikerek minden típusú fogyasztónak nyújtanak valamit.” “Vannak játékosok, aki co-op mókát szeretnének, s vannak, akik alá akarnak merülni a masszív fikcióban..nem erőltetheted mindkettőt, ez a probléma”.

Pitchford ezután az Electronic Arts Dead Space 2-jét hozta fel példának. “Egyszerűen van egy plafon, soha nem fog elkelni belőle 20 millió darab. A legoptimistább becslések szerint 4-5 millió fogy el belőle, ha minden jól megy. Így tehát adódott a kérdés, hogyan növelhetnénk meg a plafont? S a válasz a multiplayerben lakozik.” “de természetesen nincs igazuk. Ehelyett inkább el kéne fogadni a játék korlátait, s a lehető legtöbbet kihozni belőle, hogy minél több fogyjon”.

A Gearbox következő játéka a Duke Nukem Forever, ami júniusban jelenik meg Xbox 360, PlayStation 3 és PC platformokra. S melyben négy különböző multiplayer mód lesz.