A játékosok egy nagyon nagy hányada szívből utálja a játékokban a Quick Time Event-eket (QTE), vagyis azt, amikor a képernyőn megjelenő szekvencia szerint kell a gombokat nyomkodni a kontrolleren. Most kiderült, a Thief-ben nem lesz ilyen.

Az Eidos bejelentette, hogy az összes QTE-t eltávolította a jövőre megjelenő Thief-ből. Valerie Bourdeau beszélt arról, hogy eleve nem volt sok ilyen szekvencia a játékban (még az egyórás E3-as demón bemutatott anyagban is csak egyszer fordult elő), azonban a közösség reakciójának hatására nem volt nehéz meghozni a döntést, hogy teljes egészében távolítsák el ezeket a jelenteket a játékból.

Egyúttal az is kiderült, hogy a főhős, Garret nem fog tudni úszni a játékban, hisz vélhetően halálra fagyna. S egy olyan világban, amikor még nem álltak rendelkezésre antibiotikumok, bizony ezzel nem lehetett viccelni – nyilatkozta Valerie. Még októberben derült ki az is, hogy a játékban XP-rendszer sem lesz, mivel a visszajelzés ezzel kapcsolatban nem volt pozitív.

Meglepődnének a játékosok ha tudnák, hogy a fejlesztők milyen gyakran látogatják a fórumokat annak érdekében, hogy lássák, milyen fogadtatásra lelnek bizonyos dolgok a közösségen belül

 

A Thief 2014-ben jelenik meg Xbox 360, PS3, PC, Xbox One és PS4 platformokra.