A Red Dead Redemption-ben felfedezhető világ a valaha a Rockstar Games által készített legnagyobb (pedig a GTA IV-re sem lehetett panaszunk), tele élettel, emberekkel, növényekkel és állatokkal.

A környezet az USA és Mexikó határán elterülő hatalmas terület hangulatát varázsolja elénk. Ahogy a vadonban lovagolsz, jelentős városokkal, elhagyatott szekerekkel, kunyhókkal egyaránt találkozhatsz. A játékban több mint 400 (!) különböző állat van, holttesteken lakomázó keselyűk, hegyekben vándorló pumák, nyulak, szarvasok és prérifarkasok.

Ez még nem minden, ezek a vadállatok egymással úgy viselkednek, mint a való életben. Ha akarod, megölheted és megnyúzhatod őket, sőt, sok pontot szerezhetsz ha elég elhivatott vadász vagy és teljesíted a mellékküldetéseket, begyűjtöd és eladod a bőröket.

Ahhoz, hogy megtaláld korábbi cimboráidat ebben a masszív világban, be kell járnod mindazt, ami a Nyugatból megmaradt, meg kell szerezned a szükséges információkat, eszközöket és képességeket is. A játékban megjelenik az úgynevezett Dead Eye harcrendszer, ami gyakorlatilag egy “bullet time” mód, azaz az időt lassítja le, ha aktiválod.

A játék előrehaladtával azonban egy komplex, amolyan Fallout 3-szerű rendszerré növi ki magát. Ha bekapcsolod, és mozgatod a célkeresztet, több ellenséget is kijelölhetsz, aztán bumm, egy ravasz húzással máris leteríted őket. Ezt sokféleképpen fogod tudni használni a játékban, könnyedén harcképtelenné teheted ellenfeleidet: célozd meg a térdkalácsukat a Dead Eye-jal, lőj, s ezután számtalan módon végezheted ki őket, aktuális fegyvereid függvényében. A Dead Eye rendszer akkor hasznos elsősorban, ha mozgásban vagy.

Van egy rész a játékban, amikor egy részeges ír társaságában kell egy csillében leereszkedned, s a feldühödött bányászok rátok törnek. Ennél a résznél például kifejezetten jól jön a Dead Eye. Ugyanez igaz a lóhátról történő lövöldözésre is, bár ezt normál célzással is kivitelezheted, de a Dead Eye-jal könnyebb. Az időre azonban figyelned kell, ugyanis csak annyi ideig használhatod, amíg megölsz valakit, minél többet, annál tovább élvezheted előnyeit. Másrészt soha nem tudhatod, hogy melyik sarkon vagy zugban leselkedik rád egy csapat fickó, akik a véred akarják.

A játék egy érdekes karaktere – a fent említett részeges íren kívül – Seth Briars. Teljesen bolond. Egy aranyásó, aki a túl sok naptól és attól őrült meg, hogy egyfolytában elásott kincsekre vadászott. Amikor először találkozol vele, hosszasan beszélget egy holttesttel, s ez még csak a kezdet. Nyomodban a bolond fickóval egy rakat banditával kell megküzdened, miközben időnként ellenállhatatlan vágyat érez, hogy kincset keressen. A játék Ennio Moricone stílusú zenéje ezt a hangulatot csak fokozza.

A játék egyik igen hangulatos, jellegzetes vadnyugati része, amikor egy házat elhagyva az eget keselyűk borítják be, hogy csemegézzenek azokból, akiket a másvilágra küldtél. Ezeket aztán levadászhatod az egyik mesterlövész küldetés során, a tollukat pedig beválthatod, amiért jutalmat kapsz. A részeges ír és az őrült kincskereső karakteréről már szóltunk, azonban szerencsére nem mindenki részeges vagy őrült, aki segítségedre lesz.

Ilyen például Armadillo marsallja, Leigh Johnson. Az ősz, öreg törvényszolga, mindent megtesz azért, hogy amerre jár a vadnyugaton, a rendet fenntartsa. Helyismeretével és Armadillo városához való kötődésével a játék első részének fontos karaktere. Támogatja céljaidat, azonban nem fog segíteni semmi olyanban, ami azt a törékeny békét veszélyezteti, amiért oly sokat dolgozott életében.

Ahhoz, hogy segítsen, előbb neked kell segítened körzetének rendbetételén. Egy ilyen küldetés például az, amikor helyetteseivel és vele együtt kilovagolsz, hogy néhány marhatolvajt elkapjatok és kiszabadítsátok a túszokat, akiket ejtettek. Ahogy megérkezel és leszállsz a lóról, máris szembekerülsz a törvényen kívüliekkel, s itt szükséged lesz mind a távol-, mind pedig a közelharcra.

A szikla mögött megbújó ellenséget kifüstölheted a helyéről néhány Molotov koktéllal, ezt követően pedig fegyvereid közül válogathatsz, hogy mivel is öld meg őket inkább. Nagy segítségedre lesz itt a mesterlövész puskád. Nem sokkal ezután ismét összefutsz a marsallal, és vele tartasz, hogy a maradék ellenséget is likvidálhassátok.

A túszokat eközben magára hagyod, úgy látod ugyanis, hogy boldogulnak egyedül. A csapat ismét összeáll, s lehetőséged lesz arra, hogy a rossz fiúk közül párat egyedi módon ölj meg. Fegyverenként változó, hogy milyen kivégzési módot használhatsz.

ZÁRÓ GONDOLAT

A gyors tempójú harcok, a teljesen felfedezhető nyitott világ és a színes karakterek úgy néz ki, nyerő egyveleget alkotnak.

A Red Dead Redemption apróbb technikai hibái ellenére egy újabb Rockstar klasszikussá vált.