Aki játszott a Red Faction: Guerilla-val és megkedvelte a játék nyílt világa okozta szabadságot, annak rossz hír, hogy a folytatás, a Red Faction: Armageddon lineáris játék lesz.

A Volition által fémjelzett Red Faction: Armageddon minden egyes részét úgy tervezték, hogy egyetlen célt szolgáljon, a pusztítást. Minden ellenség, minden jármű, a világ összes darabja és ahogy ezeket összerakják, alaposan átgondolt, így a játékban célul kitűzött pusztítás élvezetesebb, mintha sandbox módban készülne a folytatás.

Ahhoz, hogy ezt a célt a fejlesztők elérhessék, búcsút kellett inteni a Guerilla nyílt terű világának, ezáltal a történet mesélés is feszesebb lesz. A linearitás egyúttal azt is jelenti, hogy nagyobb figyelmet tudnak fordítani az egyes szintek elkészítésére, ahelyett, hogy ki kellene találni, hogy a játékos szabadon mászkálása közben vajon mit is fog csinálni. Az ellenség is a mindent elsöprő pusztítást támogatja majd. Míg a Guerilla-ban az általuk okozott rombolás nem volt szándékos, addig az Armageddonban nagyon is az lesz, olyannyira, hogy téged is arra késztet majd, hogy levegőbe repíts mindent, amit tudsz.

Jómagam nagyon kedvelem a sandbox típusú játékokat, de egy dolgot be kell vallanom, hogy a történet nem ezek erőssége. Néhány Rockstar játékot leszámítva, a tempó és a történet mesélése bizony nem is olyan egyszerű, hiszen semmire nem vagy rákényszerítve mindaddig, amíg te magad nem akarod azt. A Guerillában, bár az lineáris lesz, a küldetéseket követően lesz némi szabadságod, hogy szétnézhess ott, ahol éppen vagy. Ráadásul, a játékban azt is meg kell oldani, hogy az egymás után következő küldetéseket némileg megszakítsák, annak érdekében, hogy visszatérhess azokra a helyszínekre, amiket korábban a földdel tettél egyenlővé.

Az Armeageddonban állandóan mész előre, ez pedig teret ad a Volition-nek arra, hogy láttassa veled azt, amit láttatni akar, s olyan tempóban éld át a kampányt, ahogy ők akarják. Ne reménykedj abban, hogy lesz időd kizökkenni a történetből, és mellékküldetésekkel bíbelődni.

Amikor a Volition a Red Faction FPS-ből egy külső nézetű, nyílt világban játszódó akciójátékot csináltak, a játékosok felhördültek. Amikor eldöntötték, hogy ismét visszatérnek a lineritáshoz, a játékosok tiltakozni kezdtek. Azonban ha félreteszed a zsigeri reakciód, és végiggondolod, hogy mi okuk is volt arra, hogy most ezt megtegyék, lehet, hogy meg fogod érteni, és aggodalmad is alábbhagy. Bár nem lesz lehetőségünk arra, hogy a homokos Marsot keresztül kasul bejárjuk, részünk lehet egy pörgősebb, akciódúsabb és minden eddiginél zúzósabb Red Faction-ben.