Kisebb botrány alakult ki a Ryse: Son of Rome körül, ugyanis a múlt héten, az E3-on bemutatott játék kiállított verziója állítólag figyelmen kívül hagyta, milyen gombot nyom a játékos a QTE-k közben, az akkor is ment tovább, ha épp a rosszat.

Mindezt a Kotaku szellőztette meg, ahol a poszt írója arról számolt be, hogy teljesen mindegy volt, milyen gombot nyomott a QTE-k közben, a harc folytatódott tovább. A játékos akkor is halálra kaszabolta az ellenfeleit, ha épp semmilyen gombot nem nyomott. Ezt követően a Crytek-nél udvariasan érdeklődött, hogy ez valami bug-e, azonban azt a választ kapta, hogy “nem szeretnénk, ha a játékosok frusztráltak lennének a jelenetek közben”.

A Crytek a fiaskót követően egy közleményt adott ki, melyben magyarázza a bizonyítványát, és az érintett QTE-jeleneteket. Ahhoz, hogy a kivégzéseket sikerüljön véghezvinni, meghatározott sorrendben kell a képen felbukkanó gombokat lenyomni. S tekintettel arra, hogy a bemutatott demó csak nyolcféle animációt tartalmazott (a végleges játékban közel száz lesz), a legnehezebb fokozaton nem jelentek meg a gombutasítások, így lehetett, hogy anélkül is sikerült végrehajtani a kivégzéseket, hogy a játékos megnyomta volna a megfelelő gombokat.