A Dragon Age II jövő héten érkezik, összegyűjtöttük a tíz legfontosabb dolgot, amit tudnod kell a BioWare akció – RPG-jéről. Spoiler mentes.

Már csak néhány nap, és kezdbe veheted a régóta várt Dragon Age II-t. Mielőtt ellátogatnál a játék világába, érdemes elolvasnod ezt az összeállítást, melyben hasznos információkat találhatsz a játékmenetről.

1. Harcrendszer: akció – RPG

A Dragon Age II harcrendszere sokkal inkább hasonlít az Origins konzolos verziójához, semmint a PC-shez. A taktikai megközelítés helyett a harcok külső nézetűek, és a gyors tempóra fókuszálnak. Ez persze igaz a PC-s verzióra is. Igen, ez egy jelentős változás az előző részhez képest, azonban a másság nem feltétlenül rossz.

2. A karakterosztályok specializáltabbak

Az Origins-ben a warrior-ok és a rouge-ok hasonló képességekkel bírtak, azonban más-más szerepük volt a harcban. Például, mindkét osztály pontokkal fejleszthette az íjjal kapcsolatos képességeit. A Dragon Age II-ben a warrior elveszti ezt a képességét, ehelyett inkább a melee támadásra fókuszál. A rouge-ok szerepe sokkal inkább a pontosságról és a támogatásról szól, bár szerepük az ellenséggel vívott harcban kevésbé fontos.

3. Javult eszközkezelés (inventory)

A játékban a szövetségeseid mindegyike rendelkezik páncéllal, melyet állandóan viselnek. Ez azt jelenti, hogy nem adhatsz rájuk sisakot, csizmát és kar- illetve mellvédőt, melyeket küldetéseid során találsz meg. Bár lehet, hogy ez rossz hír, de ez egyúttal azt is jelenti, hogy sokkal kevesebb időt kell a menükben bíbelődnöd azzal, hogy a cuccokat optimalizáld. Ha olyan páncélt találsz, ami Hawke számára nem jelent előnyt, egyszerűen eladhatod, s nem kell azzal töltened az időt, hogy megnézd, vajon társaidra jó-e. Azonban továbbra is adhatsz nekik gyűrűket, amuletteket, öveket, így nem kell aggódni, nem veszett oda végleg ez a testreszabási lehetőség.

4. Ints búcsút a skill-eknek

Amikor szintet lépsz, képesség is tehetség pontokat gyűjtesz. Többé nem lesznek skill pontok, mivel ezek a képességek már nem léteznek úgy, mint az Origins-ben. A karaktered továbbra is sok dologra képes, melyek skill-ek voltak az előző részben, például zárak feltörése, de ezek a játék más részébe lettek átültetve. Például, a rouge zárbuheráló képessége automatikusan fejlődik a Cunning adottságán belül, egyszerű zárakért 10 pont, sztenderd zárakért 20 pont jár.

5. A fő helyszín: Kirkwall

Ne várd azt, hogy a Dragon Age II világának minden szegletébe el fogsz jutni. Mivel a játék azt meséli el, ahogy Hawke hatalomra tör Kirkwall-ban, majdnem az összes akció a város falain belül játszódik. Persze lesznek kitérők a környező városokba, de ne lepődj meg, ha kalandjaid helyszíne leginkább Kirkwall különböző részei közt váltakozik, semmint a kontinens más részein.

6. Nem a szokásos BioWare történet

A Bioware történetei általában megjósolható szerkezetet követnek. A bevezető részt követően megnyílik az általában 4 fő részre osztott világ, melyek mindegyik saját történetet és küldetéseket követ. Amikor ezzel végzett valaki, az egész mese egy izgalmas befejezésben csúcsosodik ki. Nos, a Dragon Age II egyáltalán nem ezt a szerkezetet követi.

7. Javult a kapcsolat a szövetségesekkel

Ha olyan dolgot tettél az Origins-ben, mely nem volt ínyére szövetségeseidnek, akkor egyszerűen nem kedveltek. Ezzel még semmi gond nem is lenne, csakhogy mindaddig, amíg a respekted nem volt megfelelő társaid szemében, nem mehettél velük közös küldetésre. Ebben a részben nem így lesz, teljesen mindegy, mit gondolnak rólad mások, szeretnek vagy gyűlölnek, ezeket a küldetéseket teljesítheted. A pontrendszer is kapott egy kis kozmetikát: ha társad a barátod, bónuszt kapsz érte, ha riválisod, akkor egy másik fajta bónuszt. Így akárhogy is viselkedsz, jutalomban lesz részed, azonban a semleges magatartás a játélkban nem vezet majd sehova.

8.Gördülékenyebb a párbeszéd

Az új párbeszédrendszer nagyon hasonlít a Mass Effect tárcsás rendszeréhez. Ez azt jelenti, hogy nem kell azzal időt töltened, hogy a válaszok listáját végigolvasd, mielőtt dönteni tudsz. Ehelyett, egy rövid választ jelölsz ki, mely frappánsan összefoglalja, hogy mit is fog most Hawke mondani. A válaszok mellé egy kis ikon is társul, mely jelzi, hogy az adott reakció agresszív, flegma, semleges vagy éppen barátságos. A rendszer nagy előnye, hogy a párbeszédek nem teszik darabossá a játékot, gördülékenyen működnek, illetve Hawke karaktere is jobban kirajzolódik.

9. Ferelden már a múlté

Bár az előző rész hatásai érződnek, ne várd a játéktól, hogy minden egyes apró döntés, amit meghoztál a Origins-ben megváltja majd a világot. A párbeszédekben lesz némi utalás a korábbi eseményekre, de a Dragon Age II nem a Mass Effect. Nem emlékeztet a játék majd korábbi tetteidre. Hawke története független Grey Warden-étől, bár ugyanabban a világban játszódik. Azonban jó ha tudod, hogy még ha importálod is a mentéseidet korábbról, a korább rész eseményei nincsenek kőbe vésve.

10. Rövidebb, de nem rövid

A Dragon Age II végigjátszása az összes mellékküldetéssel együtt kb. 40 órát vesz igénybe, s bár ez messze van az Origins 70 órájától, senki sem fogja azt érezni, hogy rövid, vagy a játék tartalma ne lenne kielégítő.

Mindenkinek kellemes játékot kívánunk!