Kína gyakorlatilag a gazdasági élet minden pontján megkerülhetetlen világhatalommá vált, s igaz ez a videojátékok piacára is. Egy friss jelentés szerint a 2013-as évben Kínában 13 milliárd dolláros forgalmat bonyolított le a piac.

A Games in Asia jelentése szerint az előző évhez képest forgalmát 38%-kal növelte a kínai videojátékpiac, és az 13 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el (83,17 milliárd jüan). Ez az összeg nem kevesebb, mint 2,860 milliárd forint, a teljes éves magyar GDP több mint 10%-a!

A jelentés szerint a PC játékok 8,7 milliárd dollárt termeltek, míg a böngészű alapúak csupán 2 milliárd dollárt. Mobiljátékokból 1,8 milliárd dolláros bevétel származott, míg a közösségi játékok nem érték el az 1 milliárd dolláros forgalmat. A fenti számokat abból a szempontból is értelmezni kell, hogy Kínában még mindig hivatalosan tiltott a konzoljáték, konzolokat sem lehet kapni, mégis, 15 millió dolláros forgalmat sikerült lebonyolítani ebben a szegmensben.

A 13 milliárd dolláros összegből 7,8 milliárd dollárt olyan játékokból szedtek be, melyek Kínában készültek. A helyi törvények előírják, hogy külföldi vállalatok csak úgy üzemeltethetik online játékaikat, ha van egy helyi szolgáltatópartnerük, míg mobiljátékok esetén ugyanez a kötelezettség nem áll fenn.