A Microsoft közzétette az aktuális üzleti év második negyedévének pénzügyi jelentését, melyből kiderül, hogy hiába közeledik a jelenlegi generáció vége, a Microsoft még mindig rengeteg pénzt kaszál az Xbox 360-nal.

Annak ellenére, hogy a cég árbevétele a tavalyi év azonos időszakához képest 11 százalékkal csökkent, sikerült pozitív üzemi eredményt elérnie a redmondi vállalatnak. Ennek oka a Microsoft szerint az, hogy marketingköltségeiket jócskán vissza tudták fogni, mivel az Xbox 360-nak gyakorlatilag már nincs szüksége reklámra, bejáratott márka, viszik, mint a cukrot. Ezzel egyébként a vállalat 92 millió dollárt spórolt!

Az sem csoda, hogy a cég K+F költségei megemelkedtek, mintegy 25 százalékkal, hiszen a közelgő következő generáció fejlesztése rengeteg pénzbe kerül.

Az Xbox LIVE felhasználók száma elérte a 40 milliót, világszinten pedig közel 76 millió darab konzol fogyott el.

Nem csoda, hogy a Microsoft is az utolsó pillanatig húzza a következő generáció piacra dobását, hisz az Xbox 360 és a Kinect úgy termeli most a tízmillió dollárokat, hogy szinte semmit nem kell már rá költeni. Akárhogy is nézzük, az elmúlt 7 esztendő hatalmas népszerűséget és üzleti sikert hozott a Microsoftnak!