A napokban teljesen új Xbox Dashboard érkezett, mely mind küllemében, mind pedig funkcióiban jelentősen eltér a korábbi verzióktól. Ezen túl ráadásul az indie fejlesztőknek beintett.

Az új dashboard szinte lehetetlen helyzetben hozza az indie fejlesztőket, ők azok a független, kis csapatok, akik nagyon alacsony költségvetéssel dolgoznak, ugyanakkor képesek remek, és olcsó játékokat készíteni. Az új felületen ugyanis az indie játékokat megtalálni nem is olyan egyszerű, írd és mondd 16-17 gombnyomásra van szükség ahhoz, hogy ezeket a játékokat megtaláld.

Neil Jones, a Monster Talk készítője így nyilatkozik erről: “Mindenki tudja, hogy amiben a jó pénz van, az a Top letöltések listája, melyen ha jó helyezést értél el, akkor hetekig, sőt akár hónapokig is elahatod a termékedet. Ha a játékosok nem érik el könnyen ezt a listát, akkor a helyzet nem túl fényes. Hiába a tiéd az egyik legértékesebb játék, ha ehhez 16 gombnyomás kell, hogy megtalálják, akkor semmit sem ér”!

Más szarvashibát is elkövetett a Microsoft ezzel a listával, nevezetesen, hogy a játékok nincsenek műfaj szerint rendezve, egy hatalmas, ömlesztett massza az egész, több mint 2000 játékkal. “Ez nem más, mint egy nekünk intézett hatalmas b@sszátok meg!” – vélekedik a Pouching Kitten Games egyik fejlesztője. “Nem tudom ezt másképp mondani. Tegyél több mint 2000 játékot egy hatalmas listába, adj hozzá néhány szűrési módot, melyben a műfaj szerinti szűrés nem szerepel? Kiváló ötlet! Akárki is hozta ezt a döntést, azonnal ki kéne rúgni!”