Ismét példaértékű ítélet született a videojátékot vásárlók fogyasztóvédelmi jogaival kapcsolatban, ezúttal Ausztráliában lesz kénytelen a Fallout 76 vásárlóknak visszaadni a pénzüket a ZeniMax a hibás játék miatt.

Az ausztrál Fogyasztóvédelmi- és Versenyhivatal (ACCC) határozatban mondta ki a bíróság által kikényszeríthető álláspontját, miszerint a ZeniMax Media vélhetően félrevezette a Fallout 76 vásárlóit a digitális jogaikkal kapcsolatban.

A csalódott és felháborodott vásárlók sorra nyújtották be panaszaikat az ACCC-nek, miután a ZeniMax képviselői azt nyilatkozták, hogy nem térítik vissza a Fallout 76 vételárát a játékosoknak, annak ellenére, hogy komoly hibák vannak a játékban.

Az ACCC álláspontja szerint:

Amikor a fogyasztók megvásárolnak egy terméket, aminek jelentős működőképtelenséget okozó hibája van, az Ausztrál Fogyasztóvédelmi Törvény garantálja számukra a jogot, hogy cserét, javítást vagy pénzbeli visszatérítést követelhessenek.

A határozat értelmében a 2018. november 24. és 2019. június 1. közötti időszakban a ZeniMaxhoz panaszt benyújtó vásárlóknak a Fallout 76 vételárát visszatéríti a vállalat.