Egyelőre inkább csak szóban létezik az Xbox One visszafelé kompatibilitása, melyet az E3-on jelentett be a Microsoft. A játékok ugyan elindulnak, de gyatra minőséget produkálnak a konzolon. 

A Digital Foundry vette célba a frissen bejelentett funkciót, és egyből el is kezdte gyötörni a Mass Effect Xbox 360-as változatát Xbox One-on.

Az emuláció kifogástalanul működik, ugyanis a játék elindul, azonban futás közben komoly teljesítményproblémákat produkál. Míg Xbox 360-on a framerate viszonylag stabil marad, és nem zuhan 24 fps alá egyszer sem, addig Xbox One-on futtatva a játék már ezt nem mondhatja el magáról, s bizony csúnyán akad, s akár még a kritikus 24 fps alá is beesik a képkockák sebessége.

Ráadásul nem csak egy játékkal akadt probléma (találó kifejezés), mert a Perfect Dark Zero esetében ugyanezt figyelhették meg a tesztet végző személyek.

Bár a Microsoftnak még van ideje arra, hogy az év végi indulásig tökéletesítse a technológiát, mindenesetre nem jó jel, hogy az újabb konzol nem birkózik meg gond nélkül a feladattal már most sem.