A Digital Foundry korábban úgy találta, hogy számos multiplatform játék jobban teljesít PlayStation 5-ön, mint Xbox Series X-en. A Microsoft mindezt most elismerte, dolgoznak a megoldáson.

A Devil May Cry 5 magas framerate módja láthatóan sokkal jobban muzsikál a Sony konzolján, mint az új Xbox-on, míg például a Dirt 5 képminőségben és felbontásban is jobban teljesít PlayStation 5-ön. Ami még érdekesebb, hogy az Assassin’s Creed: Valhalla, amit az Ubisoft kifejezetten a Microsoft konzoljára optimalizált, gyengébben teljesít Xbox Series X-en, mint a Sony konzolján.

Figyelembe véve, hogy az Xbox Series X egy fokkal erősebb műszaki paraméterekkel rendelkezik – a Microsoft szerint 12 teraflop GPU kapacitás, míg a PS5 esetében 10,28 teraflops – meglepő, hogy a Sony konzolja kerül ki győztesen néhány most debütáló játékot tekintve.

A Digital Foundry videóit látva a Microsoft elismerte, hogy az Xbox alulmarad a PlayStation 5-tel szemben, és állításuk szerint dolgoznak azon, hogy a hibákat kijavítsák.

Tisztában vagyunk a teljesítményproblémákkal néhány optimalizált cím esetében, és aktívan dolgozunk a partnereinkkel, hogy beazonosítsuk a hiba okát, és elhárítsuk a problémákat az optimális teljesítmény érdekében.