Az amerikai Newzoo közvélemény kutató legfrissebb felmérése szerint a mobiljáték piac bevételének 91%-a játékokon belülről származik az Egyesült Államokban, azaz, olyan mikrotranzakciós eredetű, melyet a játékok maguk generálnak.

Nem lenne ördögtől való gondolat az, ha valaki arra tippelne, hogy a mobiljátékok piacának fő bevételei magukból a játékok eladásaiból származnak, s még sincs így. A Newzoo 17,000 mobiltulajdonos bevonásával készített felmérése szerint mind az Android, mind pedig iOS platformon toronymagasan ezek a mikrotranzakciók vezetnek, 91%-os részesedéssel. A felmérésben külön kiemelték, hogy ez az arány magasabb az USA-ban mint Európában: Németországban 73%, míg Franciaországban 87%.

A két fő rivális platformot összehasonlítva kiderül, hogy az iOS játékok jelenleg ötször annyi pénzt hoznak a konyhára, mint Androidos társaik. Az Egyesült Államokban jelenleg 101 millió mobiljátékos van, melynek 69%-a mobiltelefonon, 21%-a pedig táblagépeken játszik.