Néhány másodpercre elgondolkodhat az ember azon, hogy vajon mi összefüggés lehet a világhírű animációs filmeket készítő Pixar, és a Gears of War franchise között, s a töprengés után be kell ismerni, hogy semmi. Mindeddig.

Nem kell attól tartani, hogy a Gears of War: Judgment egy Toy Story-féle szórakoztató mese lesz, az ok, amiért felkérték a stúdiót arra, hogy segédkezzen a játékban, az nem más, minthogy egy ütős történetet kreáljanak az előzményjátéknak.

Rod Fergusson, a GoW franchise producere is beismeri, hogy bizony nem ez a sorozat az, amit a legütősebb történettel rendelkező játékok közé sorolnak, s ezért találták fontosnak, hogy olyan hozzáértők segítségét kérjék ebben, mellyel a Gears of War: Judgment a sorozat történetében fordulópontnak számíthat.

Amit a legfontosabbnak tartanak, az a karakterfejlődés, illetve azok motivációja. A Pixar egy példát is hozott: a Toy Story-ban Woody, a conwboy retteg attól, hogy egyszer elfelejtik, s az egész mozinak ez az alap motivációja. Így a Gears of War: Judgment-ben Cole és Baird motivációinak bemutatása sokkal hangsúlyosabb szerepet kap.