A FIFA 13 bemutatóját a napokban tartották Londonban, csakis válogatott firkászok meghívásával, ahol a játék producere kijelentette, hogy a FIFA sorozat legfrissebb inkarnációja öt jelentős változást hoz magával. Számon fogjuk kérni rajtuk mindet!

Tartozom egy vallomással: a FIFA sorozat az elmúlt években nem lopta be magát a szívünkbe. Évről-évre ugyanaz a lemez: hangzatos néven érkeznek az újítások, melyek mögött általában a nagy büdös semmi húzódik meg, vélhetően idén sem lesz másképp. No de nézzük sorban, mit is ígért David Rutter producer.

First Touch Control: ez egyike lehet a hangzatos semminek, állítólag újabb lépés a realizmus felé, melyben a labdaátvétel nagyban függ majd a passz erősségétől, irányától és a játékos képességeitől.

Player Impact: állítólag tovább finomították a tavaly debütált Player Impact Engine-t, amiről őszintén azt sem tudjuk, hogy mi, mert hogy a FIFA 12-ben nem találkoztunk vele, az egészen biztos.

Complete Dribble: a labdavezetés terén is rágyúrt a meglévő anyagra az EA Sports, logikusabb irányváltásokat ígérnek.

Tactical Free-Kicks: a szabadrúgásokat teszik változatosabbá, több variáció lesz lehetséges, a lövőcsel nagyobb szerepet kap.

Attacking AI:  A mesterséges intelligencia javulása, talán erre van a legnagyobb szüksége a játéknak. A támadók figyelnek majd arra, hogy ne legyenek lesen, a játékosok jobban helyezkednek, a lestaktikát kevésbé eszik meg a védők, mint korábban.

Ezek mellett javulnak a játékon belüli animációk, a játékosok külseje, és a gólörömöt is gatyába rázzák. Alul az első képek a játékból.