Magától értődik, hogy milliárd dolláros árbevételt elérni videojáték forgalmazásból csak úgy lehet, ha a kiadó százmilliókat költ marketingre. Az Epic Games alapítója olyan jövőt látna szívesebben, ahol ez a pénz inkább a fejlesztésre megy.

Tim Sweeney, az Epic Games alapítója az EDGE magazinnak adott nyilatkozatában kifejezte abbéli reményét, hogy a jelenlegi trend meg fog változni. Szerinte az iparág számára ez elkerülhetetlen: a marketing kevésbé lesz szükséges, és az arra szánt pénzt inkább fejlesztésre lehet költeni.

A piac mos nem működik hatékonyan. Televíziókban hirdetünk, melynek hatására az emberek elmennek az üzletbe, megvesznek egy darab műanyagot, és otthon beteszik abba az eszközbe, mely egyébként digitálisan csatlakozik.

Sweeney úgy véli, hogy a fejlesztőknek és a kiadóknak növelni kell a hatékonyságot. Ha készen van a játékod, annak állandóan elérhetőnek kell lennie interneten keresztül, hisz az összes eszközünk csatlakozik az internetre. “Valóban szükségünk van a tévére, hogy az emberek megtalálják az App Store-ban azt, amit keresnek?” – teszi fel a kérdést az alapító.

Mit gondolsz, valóban szükség van erre?