Nem mondhatjuk, hogy a Game Informer magazin ne akarna a játékosok kedvébe járni, ugyanis ezúttal a Tomb Raider-ről szellőztettek meg klassz kis információkat, melyeket a NeoGAF fórum aktív tagjai repítettek világgá.

Azt már most szögezzük le, hogy akármennyire is jól néz ki a Tomb Raider reboot, akármennyire is az egyik legjobban várt játék jövőre, akik a klasszikus Tomb Raider hangulatot keresi, melyet átsző a misztikum, s mely egy lineáris platformer játékban ölt testet, annak csalódnia kell majd.

A játék XP-alapú fejlődési rendszert kap, így időről-időre Lara képességeit fejleszteni lehet, természetesen a fegyvereivel egyetemben. A szigeten szanaszét táborokra lelhetünk, ahol a dögös csaj megpihenhet, s végre hajthatjuk az upgrade-eket. A táborok között a gyorsutazás funkciót is igénybe lehet majd venni.

A történet maga lineáris lesz, de számos elágazáshoz érkezünk majd, ahol lehetőségünk lesz a környezetet felfedezni akár éjjel, akár nappal. Lara mindeközben fejlődik, s a játékos stílusa határozza meg, hogy milyen irányba is történik a fejlődés és a harci stílus. Lesz lehetőség a környezettel is interakcióba lépni, például egy, a Larára támadó farkast a földön heverve az épp keze ügyébe kerülő hegyes faággal nyársalhatja majd fel.