A Kotaku úgy véli, hogy az Electronic Arts a Dragon Age III fejlesztését kicsit parkolópályára tette, s erre bizonyítékai is vannak. A csúszás oka a Star Wars: The Old Republic lehetett, a BioWare kapacitásait ez kötötte le.

Az Electronic Arts tegnap tette közzé a 2011-es pénzügyi jelentését, s egyúttal azt is bejelentették, hogy ez egyik “kulcsjátékukat” a tizenharmadik üzleti évről a tizennegyedikre halasztották, ami annyit tesz, hogy egy játékuk csak 2013 márciusát követően készülhet el. Ez a titokzatos játék Michael Pachter szerint nagyon valószínű, hogy a Dragon Age III.

Pachter úgy véli, hogy a csúszás oka az lehetett, hogy a BioWare addicionális erőforrásokat biztosított a The Old Republic MMO elkészítéséhez, így az a csapat, aki a Dragon Age III-on dolgozott, vélhetően félre kellett, hogy tegye a fejlesztést.

Miközben az EA vezérigazgatójával beszéltünk, az elmondta, hogy a játék azért csúszik, mert a csapatot egy másik projektre kellett ráállítani. Miközben nem tudjuk, hogy mi is ez a játék, az egyetlen, aminek van értelme, az a Dragon Age III, ugyanis azt is a BioWare készíti, ugyanaz a stúdió, amelyik a Star Wars MMO-t készítette.

Nyilvánvalónak tűnik számunkra, hogy a Dragon Age III-ért felelős BioWare csapatot megkérték, hogy álljon le a játék fejlesztésével, és koncentráljon az MMO-ra, hogy utóbbi megjelenhessen még az ünnepek előtt.

A BioWare 2011 májusa óta toboroz munkaerőt a Dragon Age III-hoz. Pachter érvelése nem tűnik ezúttal oktondinak, vélhetően az Electronic Arts hamarosan megszólal az ügyben.