A Mass Effect 3 első napos DLC-je, a From Ashes miatt kapott az Electronic Arts és a BioWare hideget és meleget a rajongóktól, sokan megkérdőjelezték azt, hogy etikus-e vajon a megjelenés napján fizetős tartalommal előállni.

A múlt héten véget ért Game Developers Conference-en egy volt BioWare dizájner, Christina Norman kiállt az első napos DLC és a BioWare mellett.

Nincs értelme egy játék megjelenése után egy évvel kiadni a DLC-t, amikor már a legtöbb játékos régen visszavitte a GameStop-ba. Ez pedig annyit tesz, minél korábban kell kiadni, akár már a legelső napon. Ez néhány játékos szerint borzasztó dolog. (…) A játék készítők nem gonosz emberek. Néhányuk az, de a többség nem! (…) Egyszerűen csak elképesztően jó cuccokat szeretnénk kiadni. Kedves játékosok, adjatok esélyt nekünk. Az alapján ítéljetek meg a játékainkat, amik. Ítéljétek meg a DLC-t az alapján, ami benne van. Fejezzétek be azt, hogy producerként gondoltok magatokra, s megmondjátok nekünk, hogy mikor és hol kellene tartalmat készítenünk.

Norman határozott véleményt képvisel, bár konkrétan a Mass Effect 3 DLC-ről beszélt. Azt gondolom, hogy ha az alapján ítéljük meg, ami, még mindig megkérdőjelezhető annak létjogosultsága.