Amikor tavaly ősszel a Microsoft legújabb dashboard-ot bemutatta, nem volt mindenki számára felhőtlen az öröm, az indie fejlesztők kifejezetten panaszkodtak. Pedig a Microsoft nem véletlenül húzta meg ezt a lépést.

Nem titkolta a Microsoft soha, hogy szeretné összemosni a szórakoztatást a szórakozással, s konzoljukból igazi szórakoztató központot varázsolni, amin lehet filmet nézni, közösségi oldalakat tallózni, videókat megosztani, zenét hallgatni. Úgy tűnik, hogy a számok a redmondiakat igazolják.

A The Verge által végzett felmérés szerint az Egyesült Államokban a multiplayer játék mint olyan háttérbe szorul, ugyanis azok, akik rendelkeznek Gold előfizetéssel, átlagosan 84 órát töltenek havonta a gép előtt, s megduplázódott a szórakoztató applikációk használatának ideje. Ez azt is jelenti, hogy világ szinten mintegy 30%-kal nőtt meg a konzolon különböző szolgáltatásokat igénybe vevők száma.

Sajnos magyarok ezekből a szolgáltatásokból túl sokat nem vehetünk igénybe, így a növekvő tendencia Magyarországra vélhetően nem igaz.