A játékipar újabb prominens képviselője húzza a vészharangot a konzoljátékok jövője felett: az Nvidia GeForce Grid Cloud Gaming részlegének vezetője, Phil Eislera szerint az utolsó generáció érkezik az asztali konzolokból.
Interjújában elmondta, hogy tekintettel a sávszélesség növekedésére, illetve arra, hogy egyre olcsóbban lehet szervereket fenntartani, a Cloud Gaming szolgáltásnak áll a jövő, mivel ezek ráadásul folyamatosan fejlődnek. Egyelőre egyetlen technikai problémát illetően kell még a szolgáltatásnak fejlődnie, ez pedig a látencia, azaz, az az idő, amíg az adatfolyam a felhőből a felhasználó televíziójára érkezik.
A hagyományos konzolokon ez az idő meglehetősen rövid, 150-200 ms, ezt a szintet kell elérnie a felhő alapú szolgáltatásnak is. A szolgáltatás korlátairól, miszerint a valóban széles sávú internet penetráció, illetve a hálózatok ingadozó minősége gátolja az ilyen szolgáltatások elterjedését, Phil természetesen nem beszélt.
Megbocsájtjuk mindezt neki, érthető, hisz a lóhúst áruló kereskedő is azt állítja, hogy a sertés- és marhahús egészségtelen.
Szerinted is befellegzett a hagyományos konzoljátékoknak?
Hát én nem örülnék ennek, ha nincs internet ne is játsszak? Hát az azért elég nevetséges lenne a kézzel fogható és saját dolgokat jobban szeretem mint azt, hogy valahol az éterben létezzen valami ami végül is nem az enyém és egy hiba esetén esetlegesen olyan problémák léphetnek fel, hogy el veszik a játékom vagy esetleg le lopják az adataimat vagy a bankszámla számomat, én nem igazán díjaznám ezt a lépést, hogy őszinte legyek.
Nem vagy ezzel egyedül. 🙂 S vélhetően ez a felhő dolog pont ezért nem fog olyannyira elterjedni, hogy kiszorítsa a hagyományos játékot.