Jó lenne minél több ilyen esetről hallani: Ausztráliában a Sony Interactive Entertainment pert vesztett négy fogyasztó ellen, mert nem térítette vissza részükre a hibás digitális játékok árát. Büntetést fizetnek.

Három és fél millió ausztrál dollárjába kerül a Sonynak az az ügy, amit még tavaly májusban kezdeményezett az Ausztrál Fogyasztóvédelmi és Versenyhivatal (Australian Competition and Consumer Commission (ACCC)). A hivatal szerint a Sony megsértette az ausztrál fogyasztók jogait azzal, hogy honlapján hamis és félrevezető információkat tett közzé a digitális játékok árának visszatérítésével kapcsolatban.

A törvénysértés abban nyilvánult meg, hogy a Sony ügyfélszolgálata négy vásárlónak azt mondta, hogy nem jár nekik visszatérítés a hibás játékaikra, csak abban az esetben, ha a fejlesztő ehhez hozzájárul. Egyúttal arra hivatkoztak, hogy mivel a játékokat letöltötték, és a vásárlástól számítva több mint 14 nap telt el, nincs visszafizetés.

A fogyasztót védő jogok nem járnak le azzal, hogy valaki a digitális játékot letölti, és semmiképp sem múlnak el 14 nap, vagy más időintervallumon belül, amit egy áruház vagy fejlesztő önkéntesen köt ki.

– áll az ítéletben.

A vásárlók javítást, cserét vagy visszatérítést követelhetnek közvetlen az eladótól nagyobb hibák esetén, és egyszerűen nem lehet őket a termék fejlesztőjéhez irányítani igényükkel.