Amióta leleplezték az idei Call of Duty inkarnációt, a Black Ops 2-t, egyre hangosabban követelik a sorozat rajongói, hogy bizony cseréljék már le azt az ősöreg motort, ami a játék alatt ketyeg. A Treyarch azonban nem így gondolja.

A Call of Duty játékok grafikai motorja a mai napig az a Tech 3-as motor, melyet még 2005-ben használt a Call of Duty 2. Igaz, azóta számtalan ráncfelvarráson ment keresztül, gyakorlatilag az eredeti kódsorból szinte semmi sem maradt meg mára.

A Treyarch azonban úgy véli, hogy rengeteg időt és energiát emésztene fel egy új Call of Duty motor megírása, mindent újra kéne modellezni, s a motort már annyira átalakították, hogy szerintük ez már egy teljesen új motornak számít.

Természetesen ezt többféleképp érthető. Akár úgy is, hogy minek erőlködne a csapat egy tényleg időigényes új motor megírásán, amikor így is viszik a játékot, mint a cukrot?! Ráadásul, a régi motor folytonos ráncfelvarrásával tudják tartani a kétéves fejlesztési ciklust – köztudott, hogy nem véletlen készül egyik évben a Sledgehammer, másik évben a Treyarch műhelyében az aktuális Call of Duty epizód.