Az Activision bejelentette, hogy a Call of Duty: Black Ops 2 több, mint 500 millió dollárt termelt az Activision konyhájára a megjelenését követő egyetlen nap alatt, ezzel az év legerősebb szórakoztatóipari rajtját mondhatja magáénak a játék.

Bobby Kotick, az Activison Blizzard vezérigazgatója az alábbi szavakat mondta ebből az alkalomból:

A Call of Duty-játékok teljes életciklusuk alatt több pénzt termeltek, mint az olyan nagy sikerű mozifilmek, mint a Harry Potter és a Star Wars!

A játék november 13-án jelent meg, s nem kétséges, hogy a karácsonyi időszak alatt további sikereket ér majd el, természetesen további dollár tízmilliókat termelve az Activision-nek. Ha a kiadó egyik döntéshozója lennék, egészen biztos, hogy addig rágnám ezt a csontot, ameddig van rajta egy cafat hús is. Úgy tűnik, hogy játékosok millióinak nem fontos a minőség, évről-évre képesek ugyanazért a silány produktumért pénzt kiadni, melyet a kiadó tudatosan tol le a torkukon évről-évre. Ők pedig hagyják ezt, ezzel is újratermelve évről-évre a szemetet.

Ne legyenek illúziói senkinek, a Call of Duty-sorozat nem azokat akarja kiszolgálni, akik történet orientált, kihívásokkal és tartalommal teli játékokat keresnek. A koncként odadobott rövid, moziszerű kampány minden órája körülbelül kétezer forintba kerül a magyar játékosoknak, melyért scriptelt jelenetek tömkelegét, nulla szabadságot, kő lineáris játékmenetet kapnak cserébe.

Üzleti szemmel nézve a játék a világ egyik legjobb befektetése, mely előtt fejet kell hajtani, hisz a teljes marketingköltséggel együtt kizárt dolog, hogy az elkészítése többe került volna, mint 100 millió dollár. Ezt a befektetést sikerült 24 óra alatt megötszöröznie a játéknak, melyet a pénz- és tőkepiac prominens szereplői az irigységtől sárgult arccal, döbbenettel bámulnak.

Önkéntelen George Orwell jut eszembe, aki azt mondta, hogy “A tudatlanság hatalom”, s ezzel maximálisan tisztában is van a Black Ops 2 kiadója. Amíg a játékosok nem nyitnak a minőség felé, amíg nem ismerik fel, hogy az ő vásárlási szokásaik igenis alakítják az iparágat, addig a hasonló kiadók a hasonló szemetet addig etetik meg a játékosokkal, amíg azok önként tátják ki hozzá a szájukat!